Berlingske Business

Mærsk fik 300 mio. kr. for Lindø Industripark

Lindø
Nacellen på 20 meter lang, 8 meter høj og 8 meter bred og vejer 390 ton. Den er bygget på Lindø Industripark. Foto:

Odense Havn betalte knap den offentlige vurdering for at overtage Lindø Industripark, det tidligere skibsværft Lindø på Fyn.

Prisen endte på 300 mio. kr. Overtagelsen skal bringe nye arbejdspladser til de gamle værftsområder, og energibranchen kommer til at spille en stor rolle.

Det skriver Børsen.

- I stedet for at efterlade et ar på Nordfyn med en tom grund har det været vigtigt for os at bevare arbejdspladser på stedet. Det er det, vi har gjort. Vi er i A.P. Møller-Mærsk meget tilfredse med, at Lindø Industripark er videre til en ny ejer, siger A.P. Møller-Mærsk direktør Lars-Erik Brenøe til avisen.

Nu skal industriparken rykkes op i eliten for den danske grønne satsning, og i den forbindelse er Lindoe Offshore Renewable Center, LORC, central. Centeret står nemlig bag udviklingen af energiløsninger på havet og bag står giganter som Siemens, Vestas og Dong Energy. Det fortæller Anders Eldrup, der er tidligere topchef i Dong, men som nu overtager posten som formand i LORC.

Mærsk vil ikke kommentere på prisen for Lindø Industripark, men ifølge Børsen lå den offentlige ejendomsvurdering på Lindø på 350 mio. kr. sidste år.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen