Berlingske Business

LM Group havde medvind fra markedet og valuta

vindmølle
ARKIVFOTO. Foto:

Den Kolding-baserede vindmøllevingeproducent LM Group kan glæde sig over en stærk fremgang i såvel omsætning som indtjening i 2015. Selskabet nød godt af en stærk vækst på det globale vindmøllemarked, ligesom udviklingen i valutakurserne har været gunstig for selskabet.

I fjerde kvartal realiserede LM Group et driftsresultat på 27,6 mio. euro, hvilket var 5,1 mio. euro eller 22,7 pct. bedre end i samme kvartal året før. For hele 2015 steg driftsresultatet med 34 pct. til 103,3 mio. euro, mens fremgangen omregnet i konstante valutakurser var mere begrænset på 10 pct.

til bm business / BNY f Beijing - Kina


Omsætningen blev for fjerde kvartal opgjort til 207,7 mio. euro efter en stigning på 25,3 pct., mens den for hele året blev på 750,3 mio. euro, svarende til en fremgang på 162,6 mio. euro eller 27,7 pct. i forhold 2014.

- Væksten i salgsvolumener og svækkelsen af euro fortsatte med at være hoveddrivkraften for stigningen i omsætningen, skriver selskabet. Opgjort i faste valutakurser var omsætningsfremgangen i 2015 på 12,5 pct.

/ritzau/FINANS

TO GO WITH AFP STORY by Katell ABIVEN A picture taken on July 8,

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen