Berlingske Business

Lego skal puste nyt liv i Angry Birds

Angry Bird
Overskrift
Foto:
 
 

Lego skal udvikle en legetøjslinje med den populære Angry Birds-serie, der er verdens mest downloadede spil nogensinde.

Lego har underskrevet en aftale med den finske spiludvikler Rovio om at udvikle en legetøjslinje baseret på det populære Angry Birds-spil.

Rovio, hvis indtjening faldt 73 pct. i 2014, forsøger med samarbejdet med den danske legetøjsgigant at genoplive indtjeningen fra Angry Birds, der er det mest downloadede spil til mobiltelefonerne nogensinde.

»Lego-brandet har en usammenlignelig evne til at forbinde mennesker gennem produkter, som udvikler kreativitet og fantasi,« udtaler Pekka Rantale, adm. direktør for Rovio, i en pressemeddelelse.

Rovio har kæmpet med at hive flere penge ud af Angry Birds-spillene. Licenser på blandt andet at skabe legetøj, tøj og slik er ved at løbe ud og det finske selskab leder nu efter nye muligheder for at tjene penge på Angry Birds.

Angry Birds-spillet, hvor man skyder fugle efter grise, som har stjålet deres æg, er den mest downloadede mobilapp nogensinde. Men Rovio har siden haft svært ved at udvikle en lignende succes, og har for nyligt afskediget 110 medarbejdere, eller hvad der svarer til 14 pct. af arbejdsstyrken.

Rovio oplyser, at samarbejdet med Lego vil ske sideløbende med en fuld spillefilm med Angry Birds-figurerne. Selskabet håber, at den nye 3D-film igen vil øge efterspørgslen efter Angry Birds-legetøj.

Lego har de senere år har stor succes med at samarbejde om licens på kendte filmfigurer fra blandt andre Star Wars, Batman og Harry Potter.

»Vi søger partnerskaber som globalt giver os relevante rettigheder og byder på en unikke legeoplevelser til vores fans,« skriver Jill Wilfert, direktør i Lego, i pressemeddelelsen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen