Berlingske Business

Lego-pengetank køber ISS-aktier fra kapitalfonde

Fredag: Kirkbi
FREDAG: Kirkbi, der er Lego-familiens investerings- og holdingselskab, har købt en større portion af de ISS-aktier, der torsdag aften blev solgt gennem en accelereret bookbuilding. Sælgerne var Goldman Sachs og EQT, der ejede aktierne gennem det fælles selskab FS Invest II. Foto:

Kirkbi, der er Lego-familiens investerings- og holdingselskab, har købt en større portion af de ISS-aktier, der torsdag aften blev solgt gennem en accelereret bookbuilding. Sælgerne var Goldman Sachs og EQT, der ejede aktierne gennem det fælles selskab FS Invest II.

Kirkbi, der i forvejen var storaktionær i ISS, har købt 8,5 mio. aktier i selskabet og ejer nu 10,27 pct. af selskabet, meddeler ISS.

Kapitalfondene solgte samtlige deres ISS-aktier, svarende til 19,3 pct. af hele ISS.

EQT og Goldman Sachs købte ISS af børsen i 2005 og gav den danske service- og facility management-koncern comeback som børsnoteret selskab den 12. marts 2014.

EQT og Goldman solgte i første omgang ud i forbindelse med ISS' børsnotering, hvorefter der igen blev solgt 23 mio. aktier i starten af september sidste år, samt yderligere 25 mio. aktier i december.

iss

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen