Berlingske Business

Lego når mål om 100 pct. vedvarende energi tre år før tid

Lego-families selskab havde stort overskud
Lego har nået deres mål om, kun at forbruge vedvarende energi, tre år før tid. (Foto: Ida Guldbæk Arentsen/Scanpix 2017) Foto:

Legetøjsproducenten Lego kan nu teknisk set generere lige så meget strøm fra vedvarende kilder, som selskabet forbruger.

Den milepæl er kommet i hus, efter at selskabet over de seneste år har investeret i to store havvindmølleparker.

Dermed er målet om at balancere energiforbruget med energi hentet fra vedvarende kilder nået tre år før tid, oplyser Lego i en pressemeddelelse onsdag.

Over fire år har Lego investeret omkring 6 mia. kr. i havvindmøller, hvor den seneste investering er et køb af 25 pct. i Dong-parken Burbo Bank Extension ud for Liverpool på Englands vestkyst.

Lego World åbner i Bella Center

Burbo Bank Extension-farmen er blevet officielt åbnet onsdag, og dermed har Lego nået sin milepæl.

Dong Energy sidder fortsat på 50 pct. af Burbo Bank Extension, mens de sidste 25 pct. er ejet af PKA Pension.

For at fejre milepælen har Lego bygget den hidtil største vindmølle af Lego-klodser nogensinde, skriver selskabet.

- Vi arbejder på at efterlade et indtryk på planeten, og jeg er meget glad for indvielsen af Burbo Bank Extension-vindfarmen. Udviklingen betyder, at vi nu har nået milepælen om 100 pct. vedvarende energi tre år før tid.

LEGO

- Sammen med vores partnere har vi intentioner om at fortsætte med at investere i vedvarende energi for at hjælpe med at skabe en bedre fremtid for morgendagens "byggere", siger Bali Padda, der er administrerende direktør hos Lego, i meddelelsen.

/ritzau/FINANS

Pix-LegoUK

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen