Berlingske Business

Konvolutter skuffer Intermail

Folketingsvalg2011
Overskrift
Der sendes færre konvolutter - og tilsyneladende væsentligt færre - end konvolutproducenten Intermail regnede med, da man offentliggjorde forventningerne til det forskudte regnskabsår 2014/2015. Foto:
fase
Overskrift

Der sendes færre konvolutter - og tilsyneladende væsentligt færre - end konvolutproducenten Intermail regnede med, da man offentliggjorde forventningerne til det forskudte regnskabsår 2014/2015.

I regnskabet for andet kvartal 2014/2015 sænker selskabet forventningerne til årets driftsresultat og resultat før skat betydeligt. I stedet for et resultat før skat på 8-14 mio. kr., er forventningen på mere beskedne 6-10 mio. kr.

Også forventningerne til driftsresultatet reduceres, selvom selskabet med egne ord har præsteret det bedste halvårsresultat i mange år.

Folketingsvalg2011

I andet kvartal 2014/2015 omsatte Intermail for 101,5 mio. kr. mod 113,1 mio. kr. året forinden, og omsætningen for halvåret landede på 197,9 mio. kr.

Resultatet før skat lød på 3,9 mio. kr. mod 0,6 mio. kr. året forinden.

- I løbet af det seneste års tid er der sket en omfattende tilpasning af Intermail, som har styrket vores konkurrenceevne samt forbedret vores indtjening ... Vi følger fortsat udviklingen på konvolutmarkedet meget tæt, herunder specielt udviklingen i Finland, og foretager løbende de nødvendige tilpasninger, siger CEO Jens Knudsen i forbindelse med regnskabet.

dsafasd

I første halvår faldt omsætningen fra eksterne kunder i konvolutforretningen til 103,9 mio. kr. fra 133,7 året forinden, mens omsætningen fra kommunikationsforretningen stod i stampe på 93,4 mio. kr.

Det fremgår desuden, at der er skåret kraftigt i bemandingen. Der var 279 ansatte i første halvår 2014/2015 mod 325 ansatte året forinden.

ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen