Berlingske Business

Komatsu havde tilbagegang i første halvår

GERMANY NORDBAU TRADE SHOW
Foto:

Japanske Komatsu, der laver udstyr til mine-, energi- og byggesektoren og maskiner til industrien, havde tilbagegang på både omsætning og indtjening i første halvår 2015/2016.

Det japanske selskabs omsætning faldt i første halvår til 892,5 mia. yen fra 942,5 mia. yen i den samme periode året før. Samme vej gik det med driftsindtjeningen, som faldt til 99 mia. yen fra 125,7 mia. yen i første halvår af 2014/2015.

Både toplinje og indtjening var en spids lavere, end analytikerne ifølge Bloomberg News havde regnet med.

JAPAN-ECONOMY/BOJ

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen