Berlingske Business

»Jeg vil ikke love flere danske job«

09BUSJan-Kjaersgaard---Siem.jpg
Direktør for Siemens Wind Power Danmark, Jan Kjærsgaard

Siemens Wind Power Danmark er de seneste år vokset markant og ansat 300-400 mand om året. Men nu er loftet ved at være nået, og direktør Jan Kjærsgaard vil ikke love flere danske job.

- Hvordan kan den danske vindmøllebranche fastholde sin førerposition på globalt plan?

»Den danske vindmølleindustri har en stærk position internationalt set, og det er klart, at konkurrencen stiger fra bl.a. kinesiske producenter. Men jeg tror på, at vi som danske selskaber fortsat kan stå stærkt. Det vigtige er, at vi hele tiden har en konkurrencemæssig fordel og udvikler bedre og bedre produkter på det rigtige tidspunkt,« siger Jan Kjærsgaard, direktør i Siemens Wind Power Danmark samt selskabets globale onshore-forretning.

- Har vi nået toppen for, hvor mange arbejdspladser Siemens kan skabe i Danmark?

»Vi vokser jo hele tiden, men jeg kan ikke sige noget konkret tal for, hvor vi ender henne, hvad angår danske medarbejdere. Altså, jeg vil ikke love flere danske job, når jeg ikke har nogen baggrund for at sige det. Men jeg kan sige, at 2014 ser pænt ud for beskæftigelsen.«

09INDmoellefabrik2.jpg

- Storbritannien er et vigtigt marked for hav-vindmøller, vil I også lægge produktion her?

»Væksten i havvindmølleforretningen er drevet af tyske og engelske projekter, og til at understøtte den vil vi også ansætte folk i Tyskland og i England. Der vil stadig være arbejdspladser her, og vi vil stadig lave havvindmøller i Danmark, men væksten vil fra slutningen af 2016 og i 2017 også ligge uden for Danmark, når vi begynder at producere der. Vi forventer et boom i havvindmøllemarkedet igen, når de engelske runde tre projekter begynder. For at kunne klar den vækst, planlægger vi at gøre det i England.«

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen