Berlingske Business

ISS trimmer sig til børsnotering

pix-iss
ISS. Foto:

Et solidt regnskab fra ISS, der fortsætter forberedelserne til en børsnotering. Overskuddet steg, men omsætningen stagnerer.

Den danske service- og rengøringskoncern ISS fortsætter sin økonomiske trimning som led i forberederelserne af en børsnotering.

ISS kommer fornuftigt ud af tredje kvartal af 2013. Overskuddet før goodwill og andre poster steg således ganske pænt, nemlig fra 429 mio. kroner i tredje kvartal 2012 til 726 mio. kroner i tredje kvartal 2013.

03 - ISS

For de første ni måneder af 2013 steg omsætningen før opkøb med fire procent. Samlet blev der omsat for 58,8 milliarder kroner. Det skal ses i sammenligning med samme periode 2012, hvor omsætningen steg med 1,7 procent.

Det skyldes valutakurser og frasalg af ikke-kerneaktiviteter, at omsætningen stagnerer på knap 60 mia. kr. i de første ni måneder af 2013 sammenlignet med samme periode sidste år.

Koncernchef Jens Gravenhorst siger, at han er godt tilfreds med, at ISS fortsætter sin organiske vækst på både udviklede og nye markeder. 

pixc.aefn

"I tredje kvartal vandt vi markante nye kontrakter med Nordea, Vattenfall og Sao Paulo Internationale lufthavn," siger Jeff Gravenhorst. Han er godt tilfreds med at have organisk vækst i både udviklede og nye markeder. 

Han er også tilfreds med start af vellykkede opstarter af kontrakter med store kontrakter med selskaber som Barclays, Novartis og Citibank.

Ifølge koncernchef Jeff Gravenhorst leverer ISS et solidt kvartalsregnskab, som dog stadig er ramt af de udfordrende makroøkonomiske forhold i verden. 

De nye markeder i Asien, Østeuropa, Latinamerika, Israel, Syd Afrika og Tyrkiet leverer således en organisk vækst på 11 procent og udgør 23 procent af ISS* omsætning.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen