Berlingske Business

ISS skuffer på både top- og bundlinje

ISS kommer med regnskab
Rengørings- og servicegiganten ISS kom onsdag 8. november 2017 med regnskab for tredje kvartal. (Foto: Søren Bidstrup/Scanpix 2017) Foto:

Ejendomsservicekoncernen ISS kom ringere ud af tredje kvartal 2017 i forhold til analytikernes forventninger, for så vidt angår top- og bundlinjen.

Med baggrund i en omsætning, der steg til 19.777 mio. kr., kunne ISS notere et nettooverskud på 662 mio. kr.

Der var ventet en omsætning på 19,9 mia. kr. for kvartalet og et nettooverskud på 728 mio. kr. ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates. De tilsvarende tal for tredje kvartal i 2016 var en omsætning på 19,4 mia. kr. og et overskud på 672 mio. kr.

1

Den organiske vækst i omsætningen blev på 2,3 pct. mod ventet 1,9 pct. og 3,2 pct. i tredje kvartal året før.

Den mindre organiske vækst skyldes blandt andet en nedskalering af selskabets portefølje samt kontrakttab i specialt Brasilien, Kina og Sverige, forklarer ISS i regnskabet for kvartalet.

Driftsoverskuddet (EBIT) før særlige poster landede på 1249 mio. kr. mod en forventning om 1291 mio. kr. og 1270 mio. kr. i tredje kvartal 2016.

Driftsmarginalen beregnet på den baggrund blev 6,3 pct. mod ventet 6,5 pct. Året før var den ligeledes 6,5 pct.

/ritzau/FINANS

pix-Opfinderhat

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen