Berlingske Business

ISS: Salget vokser mens bundlinjen skrumper

isss
Foto:

ISS kan se bundlinjen falde tilbage i 2017 sammenlignet med i 2016, selvom selskabet er vokset på salget.

Omsætningen i selskabet voksede til 79.912 mio. kr. i 2017, mens omsætningen udgjorde 78.658 mio. kr. i 2016.

Omvendt steg nettoresultatet i 2017 til 2007 mio. kr. mod 2220 mio. kr. året før.

Af regnskabet fremgår det, at årsagen til at bundlinjen ikke vokser med toplinjen, blandt andet er eksterne faktorer. Selskabet nævner den lave dollarkurs og den nye amerikanske skattereform, som har ført til en devaluering af koncernens amerikanske skattetilgodehavende.

Selskabet kunne også se en mindre organisk vækst i 2017 end i 2016. Den post var i 2017 2,4 pct. mod 3,4 året før.

pix-Opfinderhat

Udbyttet er for 2017 det samme som i 2016, nemlig 7,7 kr. per aktie.

For 2018 venter ISS at levere en organisk vækst på mellem 1,5 og 3,5 pct.

Driftsmarginen ventes at blive 5,6 pct.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen