Berlingske Business

ISS-rival løfter overskuddet med størst vækst i USA

ISS kommer med regnskab
Rengørings- og servicegiganten ISS kom onsdag 8. november 2017 med regnskab for tredje kvartal. (Foto: Søren Bidstrup/Scanpix 2017) Foto:

Den britiske servicekoncern Compass Group, der er konkurrent til ISS, har haft vækst over hele linjen det seneste år, hvor selskabet særligt har kunnet vise fremgang på det nordamerikanske marked.

Compass Group nåede i regnskabsåret, der sluttede ved udgangen af september, en omsætning på 22,9 mia. pund, hvilket svarer til en organisk vækst på 4 pct. i forhold til sidste år. Til sammenligning venter ISS en vækst på 2 pct. i år.

Det britiske selskab løftede driftsoverskuddet før finansposter, EBIT, med 5,6 pct. til 1,7 mia. pund, hvilket giver en overskudsgrad på 7,4 pct. - en forbedring fra 7,2 pct. året før.

Det er særligt det amerikanske marked, der er vokset, da den organiske vækst lyder på 7,1 pct. mod 1,6 pct. i Europa og 2,5 pct. i resten af verden.

- Compass Group havde endnu et fremragende år. Nordamerika leverede fremragende vækst, og det har - kombineret med en restrukturering af vores Offshore & Remote-business (service for offshoreindustrien, red.) betydet en marginforbedring på 0,2 pct.point, siger topchef Richard Cousins i en kommentar til regnskabet.

10BBM20171027-133852-4-1428.jpg

Compass Group giver ingen konkrete forventningerne til 2017/2018, men selskabet ser positivt på regnskabsåret og kan oplyse, at det regner med mest vækst og forbedring af marginerne i anden halvdel af året.

Samtidig fortæller selskabet, at pipelinen for nye kontrakter er lovende.

Compass Group-aktien falder 2,2 pct. oven på regnskabet.

/ritzau/FINANS

ISS kommer med regnskab

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen