Berlingske Business

ISS: Rige asiater og latinamerikanere driver væksten

ISS CEO Jeff Gravenhorst.
ISS CEO Jeff Gravenhorst. Foto:

Den danske servicekoncern ISS har vokseværk. Og det er især stigende velstand i befolkningen på de såkaldte emerging markets, der driver væksten.

I takt med at private og offentlige virksomheder får flere penge på kistebunden, vælger de også i højere grad at hyre hjælp til at vaske gulvet, tømme skraldespandene og lave mad i kantinen ude i byen.

Det er én af forklaringen på, at ISS har pæn vækst på de såkaldte emerging market, hvor der generelt set er stigende velstand.

»På de her markeder oplever vi en fremgang i middelstanden. De kræver så også, at der bliver flere lufthavne, skoler og hospitaler og det skaber vækst på områder som vores,« siger Jeff Gravenhorst, der er administrerende direktør i ISS-koncernen.

iss


Den danske servicekoncern har oplevet en organisk vækst på emerging markets på syv procent i første kvartal i forhold til samme periode sidste år. Og de udgør nu cirka en fjerdedel (26 procent) af den samlede omsætning på 19.150 millioner kroner. Det er også regioner, hvor lønposerne er markant lavere end på koncernens øvrige markeder.



»Så det er yderst attraktivt at være til stede i Emerging Markets, blandt andet Asien og Latinamerika. Der er vækst, og det ser vi også fremadrettet,« siger ISS-topchefen.

iss


Hos ISS oplever man også, at der er ved at være gang i væksten igen, hvilket på sigt gør det lidt sværere at få fat på personale.

»Lige nu, efter en relativ lang krise i Europa, har det været rimeligt nemt. Men i andre dele af verden, hvor økonomien begynder at gå fremad - som f.eks. USA - der vil det selvfølgelig blive sværere at rekruttere,« siger Jeff Gravenhorst.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen