Berlingske Business

ISS: Med helt fremme på alle vores asiatiske markeder

sss
rengøringsgigaten ISS står stækt i lande som Thailand, Singapore, Indonesien og Hongkong, og derfor vægter de lande relativt meget. Foto:

Der er voldsom konkurrence på det asiatiske marked, men ISS står rigtig godt i konkurrencen.

Det siger selskabets chef for Asien-Stillehavsområdet, Thomas Hinnerskov, i et interview med Ritzau Finans.

- Der er en skov af mindre lokale selskaber, og de store aktører Sodexo og Compass er der også, konstaterer han, men vurderer, at ISS har en stærk position, da selskabet har været tidligere ude i regionen end de andre aktører.

- Det er 20 år siden, vi gik ind i Thailand, Singapore, Indonesien og Hongkong, og derfor vægter de lande relativt meget. I Kina har vi "kun" været i ti år, oplyser han.

iss

Men selv om ISS står stærkt derude, er det ikke det samme som at sige, at der ikke er hård konkurrence, fremhæver han.

I alle hovedlandene i regionen er ISS et af de ledende selskaber med en placering i top tre.

At ISS' position er så stærk i Asien, forklarer selskabets Asien-Stillehavs-chef med, at opkøbene i perioden 2005-2009 har dannet et stærkt fundament.

ISS/

Thomas Hinnerskov fremhæver, at der desuden - renset for frasalget af blandt andet den højmarginale skadedyrsforretning - har været marginfremgang.

- Vi har været enormt fokuserede på, at vi vil være bedst på vores nøgleservices, og dertil kommer, at vi også har været meget fokuserede på, hvilke kunder vi vil have, siger han.

Genmabs topchef Jan van de Winkel.

Kunderne i regionen er koncentreret uden for det offentlige segment, hvis man ser bort fra Hongkong og Singapore.

- Generelt er det svært at gøre forretning med de offentlige systemer i mange af landene i regionen på grund af de værdisæt, vi har for at drive forrentning, siger direktøren.

ISS' fokus er på store internationale kunder, Global Coporate Clients (GCC), men selskabet vil også gerne have landespecifikke kunder i regionen.

iss topchef

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen