Berlingske Business
17:53Tak for i dag

Intet problem hvis Play bliver største division

g
Arkivfoto. Foto:

Den traditionelle Bang & Olufsen-forretning med store fjernsyn og lydanlæg kan være på vej til at blive overhalet indenom i størrelse af B&O Play, Struer-koncernens nyeste forretningsområde med primært høretelefoner og små højttalere.

I de seneste tre kvartaler er B&O Play vokset til at udgøre 43 pct. af omsætningen, og mens divisionen konsekvent præsterer vækstrater på den gode side af 25 pct., er der næsten nulvækst i den "gamle" B&O-biks.

Det hilses velkommen i Bang & Olufsens ledelse, fortæller Henrik Clausen, der tog over som administrerende direktør i virksomheden i juli 2016.

- Balancen er ændret nu, så vi har to forretningsområder, der i størrelse er næsten balanceret. Der er ingen tvivl om, at Play vil vokse hurtigere fremover, det har vi sådan set ikke noget problem med, og så siger matematikken, at den forretning vil blive større, siger Henrik Clausen.

Henrik Clausen

Den klassiske B&O-forretning har også været ramt af problemer og er ved at omstrukturere, så vækst i den lidt mere givtige Play-division skæpper godt i kassen.

- Der er ingen tvivl om, at det positive bidrag til indtjeningen kommer primært fra Play på nuværende tidspunkt. Vi har sat nogle skibe i søen, der skal hjælpe os på vej i B&O-delen, men der er helt klart et stykke vej endnu.

For at hjælpe B&O Play på vej har koncernen fredag desuden ansat en ny chef for divisionen. 46-årige John Mollanger kommer til fra en karriere i tøjbranchen hos blandt andre Benetton og Nike.

/ritzau/FINANS

B&O fortsætter med at tabe penge COP121 B og O

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen