Berlingske Business

Intet problem hvis Play bliver største division

g
Arkivfoto. Foto:

Den traditionelle Bang & Olufsen-forretning med store fjernsyn og lydanlæg kan være på vej til at blive overhalet indenom i størrelse af B&O Play, Struer-koncernens nyeste forretningsområde med primært høretelefoner og små højttalere.

I de seneste tre kvartaler er B&O Play vokset til at udgøre 43 pct. af omsætningen, og mens divisionen konsekvent præsterer vækstrater på den gode side af 25 pct., er der næsten nulvækst i den "gamle" B&O-biks.

Det hilses velkommen i Bang & Olufsens ledelse, fortæller Henrik Clausen, der tog over som administrerende direktør i virksomheden i juli 2016.

- Balancen er ændret nu, så vi har to forretningsområder, der i størrelse er næsten balanceret. Der er ingen tvivl om, at Play vil vokse hurtigere fremover, det har vi sådan set ikke noget problem med, og så siger matematikken, at den forretning vil blive større, siger Henrik Clausen.

Henrik Clausen

Den klassiske B&O-forretning har også været ramt af problemer og er ved at omstrukturere, så vækst i den lidt mere givtige Play-division skæpper godt i kassen.

- Der er ingen tvivl om, at det positive bidrag til indtjeningen kommer primært fra Play på nuværende tidspunkt. Vi har sat nogle skibe i søen, der skal hjælpe os på vej i B&O-delen, men der er helt klart et stykke vej endnu.

For at hjælpe B&O Play på vej har koncernen fredag desuden ansat en ny chef for divisionen. 46-årige John Mollanger kommer til fra en karriere i tøjbranchen hos blandt andre Benetton og Nike.

/ritzau/FINANS

B&O fortsætter med at tabe penge COP121 B og O

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen