Berlingske Business

Intermail lider stadig i konvolutbranchen

Det er stadig langt fra godt nyt, Intermail kan sende sine aktionærer, når det kommer til regnskabet.

Konvolutmarkedet er fortsat under markant pres, og det sætter sine tydeligt spor i regnskabstallene, der er blodrøde.

Omsætningen i 2012/13 faldt for andet år i træk, denne gang til 483,0 mio. kr. fra 513,6 mio. kr. Siden regnskabsåret 2008/09, der heller ikke var en fest, er omsætningen dykket med mere end 100 mio. kr. fra 590,5 mio. kr.

Den svage toplinje sætter sit præg på resultaterne. Driftsresultatet, EBITDA, faldt i året til 6,3 mio. kr., mere end en halvering fra sidste års 14,7 mio. kr. Allerede på EBIT-niveau er der røde tal, da Intermail fik et negativ EBIT-resultat på 9,9 mio. kr. mod et tab på 3,6 mio. kr. sidste år.

- Det forringende EBITDA-resultat skyldes, at faldet i omkostningerne ikke har været tilstrækkeligt til at kompensere for den hurtigt faldende omsætning og den lavere bruttomarginal inden for konvolutproduktion, skriver Intermail.

Før og efter skat styrtbløder Intermail med 61,5 og 57,5 mio. kr. Det er tredje år i streg med tab, og selskabet tabte sidste år 36,1 og 42,4 mio. kr. på disse poster.

Dermed er egenkapitalen barberet til 19,2 mio. kr. ved udgangen af regnskabsåret 2012/13 fra 73,1 mio. kr. året før.

Indeværende regnskabsår ventes ikke at byde på bedring for toplinjen. Intermail har tidligere meldt ud, at man ventede en omsætning i 2013/14 på 460 til 480 mio. kr. Det er nu nedjusteret til 450 til 480 mio. kr. Driftsresultatet, EBITDA, ses lande i niveauet 16-23 mio. og EBIT være positivt.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen