Berlingske Business

Intermail havde afdæmpet andet kvartal

Intermail
Nordens største konvolutproducent, der også har et forretningsben, der udbyder mailhåndtering og it-baserede loyalitetssystemer, havde tilbagegang i begge divisioner. Foto:

Intermail kom ud af andet kvartal af 2015/16 med tilbagegang på såvel top- som bundlinjen.

Nordens største konvolutproducent, der også har et forretningsben, der udbyder mailhåndtering og it-baserede loyalitetssystemer, havde tilbagegang i begge divisioner.

»Omsætningsudviklingen udviser et planlagt fald i omsætningen i konvolutdivisionen som følge af nedlukning af papirgrossistforretningen i Finland samt en nedgang i markedsaktiviteten på de traditionelle papirbaserede produkter i kommunikationsdivisionen,« skriver Intermail.

Samlet kom Intermail ud af andet kvartal med en omsætning på 84,7 mio. kr. mod 101,5 mio. kr. i samme periode sidste år. Resultatet før skat vendte til et underskud på 1,2 mio. kr. fra et overskud på 3,9 mio. kr.

Folketingsvalg2011

Kommunikationsdivisionen leverede en omsætning på 36,7 mio. kr. mod 46,8 mio. kr. i andet kvartal af 2014/15. Divisionens resultat før skat faldt til 3,2 mio. kr. fra 6 mio. kr.

I konvolutdivisionen faldt omsætningen til 47,8 mio. kr. fra 54,5 mio. kr., og underskuddet blev forværret til 3,3 mio. kr. fra 0,1 mio. kr.

For hele 2015/16 fastholder Intermail forventningerne om en omsætning i niveauet 350-370 mio. kr. og et driftsresultat før af- og nedskrivninge, EBITDA, på 25-30 mio. kr. Derudover venter selskabet et driftsresultat, EBIT, før særlige poster i niveauet 12-17 mio. kr. og et resultat før skat på 3-8 mio. kr.

Folketingsvalg2011

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen