Berlingske Business

Intermail forbedrer bundlinjen trods fald i konvolutsalget

Folketingsvalg2011
Arkivfoto. Foto:

Faldet i antallet af breve slår tydeligt igennem i konvolutproducenten Intermails toplinje i regnskabsåret 2014/15. Til gengæld er bundlinjen i bedring som konsekvens af en tilpasning af Intermails forretning og omkostningsniveau.

Omsætningen faldt til 367 mio. kr. fra 416 mio. kr.

- Faldet i omsætningen vedrører primært konvolutter samt print og kuvertering, mens omsætningen af emballageløsningen SkanPack, faktura- og dokumenthåndteringssystemet LET og loyalitetssystemet Relation Plus blev på niveau med 2013/14, oplyser Intermail i årsregnskabet.

Pandora

Driftsresultatet før særlige poster steg til 14,0 mio. kr. fra 0,8 mio. kr., og bundlinjen vendte tilbage i et plus på 6,2 mio. kr. efter et minus på 4,4 mio. kr. i 2013/14.

Intermail har dog stadig ikke fundet plads til at udbetale udbytte.

For 2015/16 venter Intermail, at salgsnedgangen løjer af, og at resultatet af driften før særlige poster kan fastholdes på nogenlunde samme niveau.

AKTIER

Specifikt venter Intermail en omsætning i niveauet 350-370 mio. kr. og et EBITDA-resultat i niveauet 25-30 mio. kr. Derudover venter selskabet et EBIT før særlige poster i niveauet 12-17 mio. kr. og et resultat før skat på 3-8 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen