Berlingske Business

IC Group vil overveje at sælge et af kernemærkerne

Peak Performance
Arkivfoto. IC Group vil kigge nærmere på et af sine tre kernemærker, Peak Performance.  Foto:

IC Group vil kigge nærmere på et af sine tre kernemærker, Peak Performance.

Modeselskabet starter et såkaldt »strategisk review« af mærket med investeringsbanken Rothschild & Co. som rådgiver.

»Processen har blandt andet til formål at afdække om IC Group også fremadrettet - helt eller delvist - er den bedste ejer af Peak Performance,« skriver selskabet i en meddelelse torsdag morgen.

Peak Performance er på det seneste vokset til det største mærke i IC Groups portefølje, når man måler på omsætningen, og det præsterer også den bedste indtjeningsgrad med en driftsmargin på 9,8 pct. i 2016/17.

Mærket omsatte i regnskabsåret 2016/17 for 1035 mio. kr. og leverede et driftsoverskud (EBIT) på 101 mio. kr. Det svarede til 38 pct. af det samlede IC-salg og hele 81 pct. af driftsindtjeningen.

IC's bestyrelsesformand, Peter Thorsen, forklarer beslutningen med, at Peak Performances forbedrede resultater de senere år har modnet mærket til en ny fase.

»Den næste del af rejsen er en acceleration af den internationale strategi. Denne rejse findes der måske andre, som er bedre til at understøtte end IC Group, hvorfor bestyrelsen har besluttet sig for grundigt at undersøge denne mulighed,« udtaler Peter Thorsen i meddelelsen.

IC Groups andre kernemærker er Tiger of Sweden og By Malene Birger, mens Saint Tropez og Designers Remix regnes som »andre mærker« i IC-universet.

Torsdag - IC Group splittes op: Topchefen fyret med en times varsel

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen