Berlingske Business

Hasbro omsatte for mere end ventet i tredje kvartal

TOYS R US-BANKRUPTCY/TOYMAKERS
Foto:

Den amerikanske legetøjsproducent Hasbro, som blandt andet er kendt for brætspillet Monopoly, havde i tredje kvartal af regnskabsåret 2017 en højere omsætning end ventet blandt analytikerne.

Det skriver Bloomberg News.

25BUSPix-Brian-Goldner-1120.jpg

Omsætningen i kvartalet var 1,79 mia. dollar, hvilket er en stigning på 7 pct. i forhold til samme kvartal året før. Resultatet var 1,1 pct. mere end analytikernes forventning om et resultat på 1,77 mia. dollar.

- Det globale Hasbro-team leverede endnu et godt kvartal. Vores Brand Blueprint-strategi kører succesfuldt forretning på trods af et udfordrende økonomisk miljø i Storbritannien og Brasilien samt kortsigtede afbrydelser i detailhandlen, siger Hasbros formand og administrerende direktør, Brian Goldner, i en pressemeddelelse.

I kvartalet voksede legetøjsproducentens nettoindtjening med 3 pct. til 265,6 mio. dollar, og selskabet havde en indtjening per aktie på 2,09 dollar.

Hasbro-aktien stiger med 1 pct. på det amerikanske formarked og handles til 99,19 dollar.

/ritzau/FINANS

FILM-COMICCON/

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen