Berlingske Business

Hartmann ruger på øget lønsomhed

Til BT Køkkenhygiejne
Hartmann er kendt for produktion af æggebakker. Foto:

Hartmann, der er kendt for sine æggebakker, kom pænt igennem andet kvartal, hvor top- og bundlinje viste en mindre fremgang i forhold til den tilsvarende periode et år tidligere.

Samtidig fortsætter kampen med at styrke konkurrenceevnen og skabe et solidt fundament for den videre udvikling af forretningen.

»Vi følger fortsat vores strategi om at skærpe konkurrenceevnen og forberede forretningen til yderligere vækst. I første halvår har vi arbejdet målrettet med at øge lønsomheden i Europa, hvor stabiliseringen er fortsat efter et volatilt 2012. Med en styrkelse af den europæiske forretning og udvidelsen af kapaciteten i Nordamerika får Hartmann et solidt fundament for yderligere vækst,« siger Marianne Rørslev Bock, konstitueret administrerende direktør hos Hartmann, i regnskabet.

Hartmann omsatte for 370 mio. kr. i kvartalet mod 358 mio. kr. i den tilsvarende periode et år tidligere, mens driftsresultatet (EBIT) faldt en smule til 15 mio. kr. mod 17 mio. kr. i andet kvartal 2012.

På bundlinjen leverede selskabet til gengæld et plus på 13 mio. kr. mod et overskud på 12 mio. kr. i andet kvartal i fjor.

Samtidig fastholdes forventningerne til hele 2013, så Hartmann fortsat venter en omsætning på 1,5-1,6 mia. kr. samt en EBIT-margin på 7,5-9-5 pct.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen