Berlingske Business

Hartmann investerer 200 millioner i ægemballagefabrik i USA

TIL BM 5 /5F.ÆGGEKRIG
Hartmann har i forvejen en fabrik i Canada - og udvidelsen i USA skal ses et led i strategien "Unpacking our potential", som frem til udgangen af 2017 fokuserer på vækst og effektivitet. Foto:

Hartmann bruger nu 30 mio. dollar, svarende til 205 mio. kr., til at sætte gang i produktion i Midtvesten i USA.

Det oplyste selskabet til fondsbørsen torsdag aften. Den nye fabrik skal producere ægemballage i støbepap.

Fabrikken forventes at bidrage til Hartmanns resultater fra 2017, lyder det. Den nye fabrik skal være med til at virkeliggøre Hartmanns langsigtede målsætninger om at øge omsætningen til 2,2-2,4 mia. kr. og overskudsgraden før særlige poster til12-14 pct. i 2017.

Hartmann

Hartmann har i forvejen en fabrik i Canada - og udvidelsen i USA skal ses et led i strategien "Unpacking our potential", som frem til udgangen af 2017 fokuserer på vækst og effektivitet.

- Vores nuværende aktiviteter i Nordamerika har bidraget betydeligt til Hartmanns vækst og lønsomhed i de senere år, og den nye fabrik i USA skal sikre, at vi fortsætter den positive udvikling. Med øget produktionskapacitet og tilstedeværelse i både Canada og USA får vi adgang til en større del af markedet og et solidt grundlag for at udvide forretningen, siger administrerende direktør Ulrik Kolding Hartvig i fondsbørsmeddelelsen.

Novozymes neddrosler forventninger trods rekordindtjening

Hartmann fastholder forventningerne til 2015 om en omsætning på 2,0-2,1 mia. kr. og en overskudsgrad på 10-11,5 pct. før særlige poster. Selskabet kommer med årsrapport for 2015 8. marts 2016.

TIL BM 5 /5F.ÆGGEKRIG

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen