Berlingske Business

Haldor Topsøe lever op til ambitionerne

pix-Haldor
Haldor Topsøe lever op til sine egne ambitionerne i første halvår af 2013. Foto:

Haldor Topsøe leverer solide resultaterne for andet kvartal. Både omsætningen og indtjeningen vokser som forventet. Selskabet har udvidet sine aktiviteter, også i Danmark.

Haldor Topsøe måtte tidligere på året sige farvel til sin stifter, men virksomheden formår stadig at levere fornuftige resultater.

Det viser resultaterne for første halvår. Nettoomsætningen udgjorde 2,842 milliarder kroner, hvilket er en stigning på 14 procent sammenlignet med samme periode sidste år.

Driftsresultatet før skat og renter (EBIT) landede på 403 millioner kroner, sammenlignet med 315 millioner kroner sidste år.

Udvider i USA og Danmark

Haldor Topsøe opererer over hele verden og producerer bl.a. katalysatorer til gødningsindustrien, så kunderne kan speede produktionsprocessen op og bruge mindre energi.

Virksomheden har valgt at ekspandere de seneste år, hvilket også kan ses på omfanget af investeringer i anlægsaktiver, der i årets seks første måneder lå på 298 millioner kroner. Det er blandt andet sket for at udvide på de to primære produktionssteder i Frederikssund og Houston i Texas.

»I 1. halvår 2013 har vi opnået god vækst og solide regnskabsresultater. Samtidig har vi foretaget betydelige investeringer for at skabe fundamentet til fremtidig vækst og indtjening ved at udvide vores produktionsanlæg i Danmark og USA og ved at øge vores betydelige investeringer i forskning og udvikling«, skriver Peter Rønnest Andersen, finansdirektør i Haldor Topsøe i en pressemeddelelse.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen