Berlingske Business

Gucci skrotter alle pelsprodukter i bæredygtighedens navn

FASHION-ITALY-WOMEN-GUCCI
Fra 2018 er det slut med pels i Guccis produkter, meddeler modehusets administrerende direktør. Foto:

Fra 2018 er det slut med pels i Guccis produkter, meddeler modehusets administrerende direktør.

Det italienske modehus Gucci oplyser, at det fra næste år vil droppe pels i alle produkter.

Desuden vil firmaet bortauktionere alle dets resterende pelsprodukter. Alle pengene fra auktionerne vil gå til organisationerne Humane Society International og LAV, der arbejder med dyrevelfærd.

Det var modehusets administrerende direktør, Marco Bizzarri, der onsdag annoncerede de nye tiltag under et foredrag på London College of Fashion.

SINGAPORE LUXURY STORES

Ændringerne træder i kraft fra Guccis forårs-sommer-kollektion i 2018.

»Dette skal vise vores engagement, når det kommer til at gøre bæredygtighed til en indbygget del af vores forretning,« sagde Bizzarri.

Han giver æren for det nye tiltag til Guccis kreative chef, Alessandro Michele. Han har været på posten siden 2015.

»Da jeg skulle finde en ny kreativ chef, ville jeg finde en, der kan se vigtigheden af disse værdier. Det fornemmede jeg straks, at Alessandro kunne,« sagde Bizzarri.

Detail presset

Gucci bliver dermed en del af gruppen Fur Free Alliance (pelsfri alliance). Alliancen har mere end 40 medlemmer, som alle går ind for dyrevelfærd og promoverer alternativer til pels i modeindustrien.

Kitty Block, der er administrerende direktør for Humane Society International, siger, at Gucci har taget en "medmenneskelig beslutning".

»Når Gucci bliver pelsfri, er det en kæmpe game changer. Det kommer til at have en stor effekt i resten af modeverdenen, at dette gigantiske, italienske modehus dropper pels på grund af den grusomhed, der er forbundet med pels,« siger hun i en pressemeddelelse.

Gucci er et af verdens mest indflydelsesrige modehuse. Det blev grundlagt i 1921 i Firenze.

/ritzau/AFP

Peak Performance

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen