Berlingske Business

GN sigter efter 9 milliarder i 2016

gn

Vækstkomenten GN Store Nord lancerer lancerer ny ambitiøs strategiplan på vækst i salg af høreapparater og headsets. Målet er over de næste tre år at løfte omsætningen med 2 mia. kr. til næsten 9 mia. kr.

Det handler om vækst, vækst og atter vækst for den danske storproducent af høreapparater og headsets, GN Store Nord. Koncernen med hovedsæde i Lautrupparken i Ballerup buldrer frem på omsætning og indtjening - og GN vil være endnu større end nu. .

Det lægger ledelsen for koncernen med 4.800 ansatte over hele verden ikke skjul på.

"Vores mål er at øge omsætningen med to milliarder kr. på årsbasis, så vi når næsten ni milliarder kr. i omsætning i 2016. Hertil kommer at vi vil øge driftsindtjeningen yderligere," siger finansdirektør i GN Store Nord, Anders Boyer.

Annonceringen af GN Store Nords 2014-16-strategi sker samtidig med offentliggørelse af et stærkt regnskab for tredje kvartal af 2013. I kvartalet var der en omsætning på 1,6 milliarder kr. og en organisk vækst på 16 procent i forhold til samme periode 2012, hvor der var en omsætning på 1,5 milliarder kr..                                                                          

GN Store Nord har to forretningsben, GN Resound med høreapparaterne, og GN Netcom med headsets. Af koncernens nye strategiplan for 2014-16 fremgår det, at vækst og innovation skal føres ud i livet bl.a. gennem en målrettet markedsføring af GN Resounds nyligt lancerede supersmarte teknologi til høreapparater, Resound Linx, der kan kobles Apples iPhones. Desuden satses på stærk vækst på GN Netcoms headsets.

Da ledelsen i GN for kun tre år siden satte et mål om at øge omsætningen til 6,3 milliarder kr. og fordoble driftsindtjeningen i 2013 til lige under 1,3 milliarder kr,  troede de færreste uden for koncernen dog på, at det var muligt. Men GN gjorde det utrolige og ramte plet på målskiven.

"Vi når målet, og mere end det. Vi kan allerede se, vi når op på 6,8 milliarder kr i omsætning i år. Og vi når de 1,3 milliarder kr. i indtjening," siger Anders Boyer.


GN investerer årligt i en halv milliard kr. i udvikling og forskning på nye produkter. Dermed står selskabet med en palet af nye produkter på en solid teknologisk platform, siger direktøren. 

"Vi har fået nogle rigtig gode nye produkter, der har været med til at drive omsætningsvæksten de sidste par år. Og disse produkter kan fortsat give rigtig god vækst i indtjeningen og omsætningen de kommende år," mener Anders Boyer.

De amerikanske giganter, Microsoft og Cisco driver fænomenet Unified Communications, der kan integrere musik og talekommunikation på samme platform. Derfra kan man via sin computer på virksomhederne få adgang til telefon, email og videokonferencer. Flere og flere større virksomheder verden over går over til det nye kommunikationssystem, 

"For at kommunikere og tale, skal man have headset f.eks. fra GN Netcom i stedet for at skulle tale ind i computere. I det segment venter vi også vækst," siger direktør Anders Boyer.

Den globale efterspørgsel efter headsets er steget kraftigt de sidste par år, især på de store vækstmarkeder, USA og Kina. I GN Netcom er målet en vækst i salget på mere end 10 procent om året,

For høreapparatsdivisionen, GN Resound, er målet en årlig vækst på mere end tre procent over væksten i markedet for headsets, dvs omkring fem-seks procent. I dag er selskabet eneste eneste i høreapparatsindustrien, der kan levere høreapparater med streaming af lyd, bl.a. høreapparat. Resound Linx, til Apples IPhone, som bliver lanceret efter nytår.

Det specielle er, at brugere af høreapparater uden problemer kan tale i iPhone mobiltelefon, da de får lyden direkte ind øret. Med GN Resounds teknologi kan de også kontrollere deres høreapparat, få adgang til lydbøger, vejvisning og mange andre ting, som i dag kan være  et problem for folk med nedsat hørelse.
 

 

 







 
 

 
 
 




 

 


 


'

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen