Berlingske Business

GN Hearing æder igen markedsandele hos veteraner med nyt topprodukt

DENMARK-HEARINGAIDS/
Arkivfoto: Danske GN Hearing havde stor fremgang i sin markedsandel hos den offentlige amerikanske salgskanal, Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner, i november. Foto:

Danske GN Hearing havde stor fremgang i sin markedsandel hos den offentlige amerikanske salgskanal, Veterans Affairs (VA), der tilpasser høreapparater til militærveteraner, i november.

Det sker, efter at selskabet har fået sit trådløse topprodukt, Resound Linx 3D, med i VA-kontrakten per 1. november, og det har altså umiddelbart givet omgående effekt.

GN Hearings markedsandel - målt på antal solgte enheder - steg i november til 21,7 pct. fra 19,6 pct. i oktober, viser nye tal fra VA.

Det er særligt på bekostning af verdens største høreapparatproducent, schweiziske Sonova, der også er klar markedsleder hos VA, at GN Hearing er gået frem. Sonovas markedsandel faldt således i november til 42,0 pct. fra 43,2 pct. måneden før.

1

William Demant Holdings markedsandel gennem hovedbrandet Oticon faldt i årets 11. måned marginalt til 12,9 pct. fra 13,0 pct. måneden før. William Demants markedsandel er ligeledes gået stort frem, siden selskabet i november sidste år lancerede sit topprodukt, Oticon Opn, hos VA.

Den sidste danske aktør på høreapparatmarkedet, det privatejede Widex, havde det omvendt fortsat svært i november, hvor markedsandelen hos VA faldt til 1,6 pct. fra 1,9 pct. i oktober.

GN Hearing er den næststørste spiller hos VA efter Sonova, og derefter følger amerikanske Starkey, mens William Demant er nummer fire. Den sidste aktør i kontrakten er EQT-ejede Sivantos, det tidligere Siemens Audiology, der i november havde en markedsandel på 7,1 pct.

/ritzau/FINANS

fgd

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen