Berlingske Business

GN har store plusser i andet kvartal

gn
GN Store Nord fastholder i sit regnskab for andet kvartal sine forventninger til hele året, der blev opjusteret sidst i juli. Forventningerne til de finansielle poster justeres en smule. Foto:

GN Store Nord klarede sig bedre end ventet i andet kvartal 2013, hvor selskabet realiserede en omsætning på 1695 mio. kr. og et driftsresultat (EBITA) på 291 mio. kr.

Det skal holdes op mod henholdsvis 1515 mio. kr. og 133 mio. kr. på de to poster i andet kvartal 2012.

Til sammenligning ventede analytikerne en omsætning på 1646 mio. kr. og et driftsresultat (EBITA) på 252 mio. kr. ifølge estimater indsamlet af SME Direkt for Ritzau Finans.

På bundlinjen realiserede GN et nettoresultat på 174 mio. kr. mod et plus på 66 mio. kr. i andet kvartal sidste år og analytikerforventningen 168 mio. kr.

GN Store Nord fastholder i sit regnskab for andet kvartal sine forventninger til hele året, der blev opjusteret sidst i juli. Forventningerne til de finansielle poster justeres en smule.

Dermed venter selskabet fortsat en organisk vækst i omsætningen på mere end 11 pct. i forhold til 6251 mio. kr. og et driftsresultat (EBITA) inklusive og eksklusive udgifter til effektiviseringsprogrammet SMART på over henholdsvis 1130 og 1240 mio. kr. i 2012.

For høreapparatsdivisionen Resound forventes en organisk omsætningsvækst på over 7 pct. omsat til et driftsresultat inklusive SMART på 725 mio. kr. Eksklusive SMART ventes driftsresultatet at overstige 825 mio. kr.

For headset-divisionen Netcom ventes stadig en organisk vækst på 17-20 pct. og et driftsresultat på 450-500 mio. kr.

GN's forventninger til de finansielle poster justeres samtidig, så de nu ventes at belaste med 70-90 mio. kr. mod tidligere ventet 25-45 mio. kr. Ændringen sker på grund af bogføringen af ikke-realiserede valutatab, forklarer selskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen