Berlingske Business

Glunz' slutter året med minus på driften

Glunz & Jensen, der blandt andet laver og sælger udstyr til trykkerier, har haft tilbagegang i det forløbne år, hvilket har presset indtjeningen ned. I årets sidste kvartal har selskabet haft minus på driften.

Glunz' kommer ud af regnskabsåret 2015/2016, der løb til og med udgangen af maj, med et driftsoverskud før skat, renter samt af- og nedskrivninger på 10 mio. kr., hvilket er omkring halvdelen af overskuddet sidste år.

Det oplyser Ringsted-selskabet torsdag eftermiddag i en foreløbig opgørelse over udviklingen i det forgangne år.

Dermed har der været et mindre minus i fjerde kvartal, da selskabet efter årets første ni måneder havde et driftsoverskud på 11,7 mio. kr. Den lavere indtjening har blandt andet rod i et dyk på toplinjen, hvor salget er faldet med knap 20 mio. kr. til 293 mio. kr.

Med resultaterne formår selskabet lige akkurat at holde sig inden for de forventninger, som tidligere blevet meldt ud, da Glunz & Jensen havde sigtet efter en omsætning på 290-310 mio. kr. og et driftsoverskud på 10-15 mio. kr.

Selskabet skriver ikke nogen forklaring på tilbagegangen, men ved seneste kvartal var det blandt andet faldende salg af offset-produkter, som blandt andet bliver brugt til tryk, der var under pres.

FREMGANG I SIGTE

Næste år venter selskabet dog at kunne øge indtjeningen.

Selskabet regner i 2016/2017, der løber fra juni til maj, et driftsoverskud før skat, renter samt af- og nedskrivninger, EBITDA, på 15 mio. kr.

Derimod ventes omsætningen at lande på niveauet med i år, hvor den lød på omkring 293 mio. kr. Den forbedrede indtjening skal komme på baggrund af effektiviseringer.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen