Berlingske Business

Glunz & Jensen skuffer inden for Flexo

Det danske selskab Glunz & Jensen, der blandt andet leverer udstyr til den grafiske industri, kom ud af første kvartal af det forskudte regnskabsår med et nettounderskud på 1,3 mio. kr. mod et underskud på 2,2 mio. kr. i samme kvartal sidste år.

Det fremgår af selskabets regnskab, som blev leveret torsdag eftermiddag.

Nettoomsætningen i årets første kvartal endte på 76,8 mio. kr. mod tidligere 69,4 mio. kr. Driftsresultatet (EBITDA) endte på 5,2 mio. kr. mod tidligere 3,8 mio. kr.

Selskabet fastholder forventningerne til året om en omsætning mellem 300-320 mio. kr. og nedjusterer forventningerne til EBITDA til niveauet 20-25 mio. kr. fra 25-30 mio. kr.

- Selv om vi er kommet acceptabelt fra start i regnskabsåret og har øget omsætning, indtjening og ordretilgang i forhold til sidste år, ser vi stigende konkurrence indenfor Flexo. I offset er salget af CtP-fremkaldere steget med 27 pct. Flexo har derimod skuffet og ser fortsat svær ud. I den resterende del af 2015/16 vil vi fortsat gennemføre nye produktlanceringer, som vi forventer vil medvirke til at genoprette salget og markedsandelen af Flexo-produkterne, siger Keld Thorsen, der er administrerende direktør i Glunz & Jensen, i regnskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen