Berlingske Business

General Motors booster bundlinjen med over 150 procent

Billede
General Motors kommer ud af andet kvartal med et overskud på bundlinjen på 2,9 mia. dollar, hvilket er en fremgang fra 1,1 mia. dollar i andet kvartal 2015, fremgår det af regnskabet, som er offentliggjort torsdag eftermiddag. Foto:

Der har været godt gang i bilsalget hos amerikanske General Motors i forsommeren, hvor kinesere og amerikanere har været flittigere købere, hvilket har løftet overskuddet med 157 pct. Bilfabrikanten opjusterer forventningerne til hele året.

General Motors kommer ud af andet kvartal med et overskud på bundlinjen på 2,9 mia. dollar, hvilket er en fremgang fra 1,1 mia. dollar i andet kvartal 2015, fremgår det af regnskabet, som er offentliggjort torsdag eftermiddag.

Resultatet - som per aktie lyder på 1,86 dollar - var langt over det forventede, da aktieanalytikerne ifølge Bloomberg havde ventet et overskud på 1,52 dollar per aktie.

Salget lød på 42,4 mia. dollar i månederne april, maj og juni, og det var en fremgang fra 38,2 mia. dollar i samme periode sidste år. Det var samtidig omkring 3,5 mia. dollar højere, end analytikere adspurgt af Bloomberg havde forventet.

b

- Det var et fantastisk kvartal for GM. Vores resultater var skabt på baggrund af et stærkt detailsalg i USA, rekordsalg i Kina og fortsat fokus på at forbedre vores forretning i hele verden, siger Mary Barra, administrerende direktør for General Motors, i en kommentar til regnskabet.

I forbindelse med regnskabet opjusterer bilfabrikanten forventningerne til hele året og regner nu med en indtjening per aktie på 5,50-6,00 dollar per aktie. Tidligere ventede den amerikanske koncern et overskud på 5,25-5,75 dollar.

General Motors-aktien stiger med knap 6 pct. i formarkedet og har dermed udsigt til en positiv torsdag på aktiemarkedet.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen