Berlingske Business

GE sælger sin vandforretning for 3,4 mia. dollar

GENERALELECTRIC-RESULTS/
Arkivfoto: GE Water producerer udstyr, kemikalier og yder service i håndtering af vand og spildevand, og med aktivitet i 130 lande og med over 7500 ansatte er det ikke et helt ubetydeligt forretningsben, som GE sælger fra. Foto:

Det amerikanske konglomerat General Electric (GE) har solgt sin vandforretning GE Water til det franske selskab Suez og det canadiske pensionsselskab Caisse de dépôt et placement du Québec. Prisen er opgjort til omkring 3,4 mia. dollar. Det skriver Wall Street Journal.

GE Water producerer udstyr, kemikalier og yder service i håndtering af vand og spildevand, og med aktivitet i 130 lande og med over 7500 ansatte er det ikke et helt ubetydeligt forretningsben, som GE sælger fra.

Vestas Pengene strømmer ind i Vestas efter ekstraordinært år

Suez og pensionsselskabet, der henholdsvis kommer til at eje 70 pct. og 30 pct., udtaler, at interessen for vandforretningen kommer i en tid med langsigtede bekymringer omkring vandmangel, effekten af klimaforandringer på vandets cyklus og stigende bekymring omkring industrielt spildevands aftryk på miljøet.

GE-RENEWABLE-ENERGY

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen