Berlingske Business

Fransk NKT-rival blødte mere end ventet i 2015

NEXANS-RESULTS/
Den franske kabelproducent Nexans, der konkurrerer med danske NKT's Cables-division, kom ud af 2015 med et større underskud end ventet blandt analytikerne. Arkivfoto. Foto:

Den franske kabelproducent Nexans, der konkurrerer med danske NKT's Cables-division, kom ud af 2015 med et større underskud end ventet blandt analytikerne.

Toplinjen var ellers stort set som ventet, idet Nexans omsatte for 4,60 mia. euro sidste år, mens analytikerne ifølge estimater indsamlet af Bloomberg News havde sigtet efter et salg på 4,67 mia. euro.

NKT

Bundlinjen var dog noget rødere end ventet, da Nexans tabte 194 mio. euro sidste år mod et ventet underskud på 106 mio. euro.

Det er blandt andet restruktureringsomkostninger på 100 mio. euro samt en nedskrivning af aktiverne på 142 mio. euro, der har trukket Nexans i rødt, oplyser selskabet i regnskabet.

Derudover har de tungt faldende råvarepriser også kunnet mærkes i Nexans' resultatopgørelse.

NKT Kabel

- Transformationen af vores selskab er gået op i tempo, og effekterne af det kan mærkes. Initiativerne, der er sat i værk som en del af en strategisk plan, har givet os mulighed for at øge vores driftsmargin og skære betydeligt i nettogælden. Dette er blevet opnået på baggrund af et glansløst marked og faldende salg, som i særlig grad har lidt grundet faldet i råvaremarkedet, siger Arnaud Poupart-Lafarge, der er administrerende direktør hos Nexans, i regnskabet.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen