Berlingske Business

Flügger på vej mod afgørelse i IT-strid

Logoer, Skilte, Flügger maling logo
Der er uenighed om hvor ansvaret skal placeres, i en sag om IT som Flügger mener kostede dem 100 mio. kroner. Foto:

Flügger og Datacon har fundet syns- og skønsmænd til at afgøre en sag, hvor malevareleverandøren kræver 50 mio. kr. i erstatning fra IT-leverandøren.

De to stridende parter er efter knap et års søgen enedes om to enkeltmandsvirksomheder, som skal lave syn og skøn i sagen om en fejlramt IT-installation, og dermed er sagen kommet et vigtigt skridt tættere på en løsning. Det skriver Børsen.

Onsdag - Søren P. Olsen

Flügger mener, at det problematiske IT-system har ført til tab på over 100 mio. kr. Datacon mener omvendt, at Flügger forsøger at gøre leverandøren ansvarlig for problemer, som andre leverandører også var involverede i.

- Hele pointen er, at de skal prøve at gøre det letforståeligt for dommeren, så dommeren ikke selv skal tage stilling til, om systemet fungerer, og hvor meget det ville koste at udbedre det. Derefter kan dommeren lægge til grund, at de sagkyndige siger, at det fungerer - eller ikke fungerer, siger Flüggers advokat, Torben Schwaner Dehlholm til Børsen.

/ritzau/FINANS

Flügger hvid maling.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen