Berlingske Business

FLSmidth vinder to ordrer i Brasilien

FLSmidth tjener en halv milliard på mine
FLSmidth har haft en tilfreds kunde i Brasilien. En kunde der var så tilfreds, at de endnu en gang har lagt ordrer i hænderne på FLSmidth. Foto:

Ingeniørselskabet FLSmidth har vundet to ordrer i sin cementdivision til Brasilien. Det fremgår af en meddelelse på FLSmidths hjemmeside.

Der er tale om en bestilling på en ny cementlinje samt en mølle af typen OK-33, fremgår det. Cementlinjekunden er Companhia De Cimento Da Paraiba, der ifølge meddelelsen har været godt tilfredse med sin tidligere leverance fra den danske ingeniørkoncern til anlægget ved Sete Lagoas i Brasilien.

Møllen er bestilt af Cia. De Cimento Itambé, som vil installere møllen i Balsa Nova-anlægget i Brasilien. Det er desuden den 19. OK-33-mølle, der er solgt til Brasilien, oplyser FLSmidth.

- Tildelingen af disse to ordrer til FLSmidth er en konsekvens af en høj efterspørgsel i markedet, og ordrerne er gået til FLSmidth på trods af en stærk konkurrentinteresse på området. FLSmidth var i stand til at levere stærkere tilbud og en højere grad af kundenærhed, hvilket mundede ud i, at kunderne valgte FLSmidth til ordrerne, siger chefen for cement-divisionen hos FLSmidth, Per Mejnert Kristensen, i meddelelsen.

Ingeniørkoncernen bekræfter desuden over for Ritzau Finans, at værdien af ordrerne er "under 200 mio. kr."

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen