Berlingske Business

FLSmidth skuffer og justerer forventningerne

FLSmidth
Foto:

FLSmidth rammer ikke inden for analytikernes forventninger i 3. kvartal med et resultat efter skat på minus 84 mio. kr.

FLSmidth justerer i sit regnskab for 3. kvartal sine forventninger til hele året og påpeger, at der er tale om en teknisk justering som følge af reklassificering af bulkmaterialehåndtering som ophørte aktiviteter.

Ændringen betyder, at der nu ventes en omsætning på 19-20 mia. kr. mod tidligere ventet 19-21 mia. kr. Endvidere ventes nu en EBITA-margin på 7,5-8,5 pct. mod tidligere ventet 7-8 pct.

FLSmidth

Afkast af investeret kapital ventes endvidere nu på 10-12 pct., mens der her tidligere var ventet 9-11 pct.

FLSmidth ramte derimod præcis analytikernes forventninger til ordreindgangen i tredje kvartal.

FLSmidth

Ordreindgangen til fortsættende aktiviteter i kvartalet er rapporteret til 5151 mio. kr., hvor analytikerne ifølge Ritzau Estimates havde ventet en ordreindgang på 5150 mio. kr. I samme kvartal sidste år havde ingeniørkoncernen en samlet ordreindgang på 4423 mio. kr.

I forbindelse med kvartalsregnskabet meddeler FLSmidth, at selskabet sætter sin bulkmaterialehåndteringsforretning til salg som led i en proces, der skal sikre fremtiden for selskabet.

06BUStopchef-i-beton--og-#3.jpg

Det oplyser ingeniørkoncernen, der blandt andet sælger udstyr til mineindustrien, i forbindelse med sit regnskab for tredje kvartal, som er offentliggjort torsdag middag.

Derudover ændrer selskabet på sin forretningsstruktur, så drift- og vedligeholdelsesforretningen bliver rykket til cementdivisionen fra servicedivisionen.

- Disse strategiske beslutninger er med til at sikre fremtidens FLSmidth, siger topchef Thomas Schultz i en kommentar til regnskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen