Berlingske Business

FLSmidth-rival sår tvivl om langsigtede målsætninger

Det finske selskab Metso, der ligesom FLSmidth leverer udstyr til den globale mineindustri, vil få sværere ved at nå sine langsigtede målsætninger som følge af lave råvarepriser og et dertilhørende svagt minemarked.

Det oplyser det finske selskab i en meddelelse forud for, at det senere tirsdag afholder en kapitalmarkedsdag i London, hvor det giver investorer og analytikere mulighed for at få et bedre indblik i forretningen.

Metso har som målsætning af have en overskudsgrad på 15 pct. af driftsresultatet, EBITA, i 2017. Den målsætning er der ikke ændret på, men finnerne erkender, at det bliver sværere at nå i mål. Sidste år havde selskabet en overskudsgrad på lidt over 12 pct.

I tirsdagens meddelelse oplyser den finske koncern desuden, at den fastholder forventningerne til årets resultat, og det kommer tilsyneladende som en overraskelse blandt investorerne, for Metso-aktien stiger omkring 5 pct. efter nyheden.

I år venter selskabet en omsætning på 3-3,2 mia. euro og en overskudsgrad før særlige poster på 12,5 pct.

q

GERMANY-CHINA-ECONOMY-STOCKS-WORLD

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen