Berlingske Business

FLSmidth nedjusterer efter tab af voldgiftssag

F. L. Smidth A/S
F. L. Smidth A/S logo i Valby Foto:

FLSmidth nedjusterer efter nederlag til MT Højgaard i voldgiftssag.

Det internationale handelskammer (ICC) har netop afsagt voldgiftskendelse i en sag fra 2004 mellem MT Højgaard A/S og FLSmidth A/S.

Det blev et nederlag til FLSmidth og koster en nedjustering. Det oplyser selskabet.

MT Højgaard

ICC voldgiftsretten har pålagt FLSmidth at betale en signifikant højere kompensation end selskabet forventet. Voldgiftskendelsen fastslår, at FLSmidth A/S skal kompensere MT Højgaard A/S for dele af de omkostninger, der skyldes forsinkelserne på den engelske cementfabrik Buxton i 2004.

FLSmidth

Voldgiftskendelsen pålægger FLSmidth A/S at betale delvis kompensation og renter samt dele af sagens omkostninger til MT Højgaard A/S.

Den regnskabsmæssige påvirkning for FLSmidth & Co. A/S beløber sig til en netto effekt på ca. DKK -160 mio. på EBITA samt en effekt på ca. DKK -120 mio. på årets resultat efter skat, som bogføres i 4. kvartal 2013, samt en netto pengestrøm, der beløber sig til ca. DKK -170 mio.

Koncernens forventninger til 2013 vil blive påvirket af kendelsen. EBITA marginen for 2013 forventes som en konsekvens heraf at blive 3,5-4,5 pct. (tidligere forventet 4-5 pct.).

MT Højgaard

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen