Berlingske Business

Flot vækst er ikke nok for Flügger-bestyrelsen

Bestyrelsen i Flügger med tidligere Tryg-direktør Stine Bosse i spidsen har fjernet administrerende direktør Søren P. Olesen.

Selskabet, der forhandler malervarer, har ifølge Stine Bosse behov for en ny profil, der skal sikre, at overskuddet følger med toplinjen.

Søren P. Olesen har stået i spidsen for Flügger siden 2007. Siden regnskabsåret 2007/08 er omsætningen øget fra 1540,2 mio. kr. til 1873,6 mio. kr., mens overskuddet er mindsket til 49 mio. kr. fra 96,6 mio. kr.

»Det var en bestyrelsesbeslutning truffet i lyset af, hvor Flügger står i dag. Det er ikke en kritik af fortiden, men et udtryk for, at der er behov for, at der sker nogle andre ting. De seneste år har der været en flot vækst og udvikling på toplinjen. Det er godt, og det skal der fortsat være, men der skal findes en bedre balance mellem toplinje og bundlinje,« siger Stine Bosse til Ritzau Finans.

»Det er det, vi kommer til at kigge efter en profil, der kan.«

Mens den profil bliver fundet, er finansdirektør Peter Rosén konstitueret som administrerende direktør, og der er umiddelbart ingen efterfølger stående i kulissen.

»Man kan altid diskutere, om det havde været mere naturligt at have en efterfølger klar. Vi har, ud fra mange ting, vurderet, at det skulle være nu. Der er mange gode folk i selskabet, så det er ikke fordi, vi løber en stor risiko,« siger Stine Bosse.

Nu starter arbejdet med at finde en ny fra bestyrelsens side.

»Man kan altid have nogle ideer, men vi starter nu en åben proces for at finde den rigtige kandidat. Det er ikke noget, der er overstået på uger eller måneder, men kommer til at tage et halvt års tid,« siger Stine Bosse.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen