Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Finsk emballageproducent øger salget

Finske Huhtamäki, der producerer emballage, løfter salget i årets tre første måneder til 630 mio. euro fra 514 mio. euro året forinden.

Det er en fremgang på 23 pct. og skyldes dels valutamedvind, dels købet af Positive Packing, der faldt på plads i januar.

Driftsresultatet (EBIT) - resultatet før renter og skat - er også røget i vejret og lyder på 45,6 mio. euro. Renset for poster, som ifølge selskabet har engangskarakter, lander EBIT på 49,7 mio. euro, hvilket er en fremgang på 29 pct. år til år.

Den svage valuta bidrager til den samlede slagsfremgang med 53 mio. euro for Huhtamäki, der konkurrerer med Bdr. Hartmann.

- Vi har fået en god start på året. Alle vores forretningsområder har opnået organisk vækst og øget lønsomheden, siger CEO Jukka Moisio i en meddelelse.

Selskabet giver ingen guidance, men skriver, at forretningsmiljøet forventes at være relativt stabilt i 2015.

- Den gode finansielle position og evnen til at genere positive pengestrømme gør gruppen i stand til fortsat at adressere profitable vækstmuligheder. Kapitalomkostningerne forventes at være på samme nievau som i 2014. Hovedparten af investeringerne forventes at være rettet mod øget vækst i nye markeder, skriver Huhtamäki.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen