Berlingske Business

Familierne slipper grebet i Widex

widex
Produktion af høreapperater hos Widex. Arkivfoto. Foto:

Den familieejede globale høreapparatproducent Widex har vokset sig så stor og kompleks, erkender ejerne, at de for første gang leder efter en direktør uden for familien.

Der er behov for en anden type ledelse i Widex end den, familien hidtil har stået for, og ansvaret for koncerndirektionen overgives derfor til Jørgen Jensen, som tidligere var topchef i Nilfisk-Advance. Det skriver Børsen.

»Nu bliver det op til mig, i spidsen for den kommende ledelse, at implementere den rigtige strategi for at skabe en global vækstvirksomhed med høj lønsomhed,« fortæller den kommende topchef til Børsen.

Widex har datterselskaber i 43 lande, men globaliseringen har ikke været ledet godt nok, hvilket har ramt virksomhedens lønsomhed i de senere år. Ved udgangen af 2013 overtager Jørgen Jensen styringen af en række strategiske tiltag, der atter skal bringe lønsomheden i Widex op på niveau med de bedste i branchen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen