Berlingske Business

Expedit melder om stigende aktivitet

Peter Winding
Steen Bødtker. Foto: Peter Winding

Der har været stigende aktivitet i de seneste måneder for selskabet Expedit, der blandt andet producerer og leverer inventarløsninger til detailhandlen.

- Expedit har, som forventet, oplevet en stigende aktivitet i 2. halvår set i forhold til 1. halvår 2015. Aktivitetsniveauet i perioden ligger over sidste års niveau, skriver Expedit i en periodemeddelelse for tredje kvartal, der er helt tømt for tal.

Derudover fortæller selskabet, at det oplever positive tendenser blandt kunderne.

05TILCoolshop.jpg

- Markedet er præget af en vis optimisme, selv om butikskæderne kæmper om et stagnerende marked. Flere kæder er i gang med en ny profilering, hvilket har en afsmittende effekt på udviklingen i markedet, skriver Expedit i regnskabet.

I meddelelsen til fondsbørsen skriver Expedit, at det venter nu en omsætning på "mere end 400 mio. kr." I regnskabet for første halvår lød formuleringen, at det venter en omsætning, som "er højere end 2014", hvor salget lød på omkring 433 mio. kr.

Selskabets topchef, Steen Bødtker, understreger dog, at man ikke skal forstå den ændrede ordlyd som en nedjustering af forventningerne til omsætningen.

23bueEva Handest.jpg

- Du skal tolke det som, at vi fortsat venter en omsætning på niveau med sidste år, siger han til Ritzau Finans.

Derimod er der ikke rokket ved forventningerne til indtjeningen. Expedit venter dermed fortsat et overskud, som er større end sidste år, hvor selskabet hentede et plus på 4,7 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen