Berlingske Business

Elevatorgigant overrasker positivt hjulpet af valutamedvind

Den finske elevatorproducent Kone formåede at levere en større end ventet fremgang på både omsætning og indtjening i de første tre måneder af 2015. Medvind på valutasiden var dog en stor del af forklaringen bag fremgangen.

Kone nåede i første kvartal en omsætning på 1690,9 mio. euro, hvilket var en fremgang fra 1441,8 mio. euro i samme kvartal året før. Her havde analytikerne ifølge Bloomberg News ventet en omsætning på 1610 mio. euro.

Driftsindtjeningen på EBIT-niveau blev løftet til 211,9 mio. euro fra 179,6 mio. i første kvartal af 2014, hvilket også var bedre end ventet, da analytikerkorpset havde estimeret en fremgang til 206 mio. euro.

Ordreindgangen lød i kvartalet på 2054 mio. euro, hvilket var markant højere end samme periode året før, hvor ordreindgangen lød på 1730 mio. euro.

- Jeg er tilfreds med vores gode start på året. Ordreindgangen lød på 2054 mio. euro, hvilket er en vækst på 18,7 pct. og 5,5 pct. ved sammenlignelige valutakurser. Valutamedvind havde en meget positiv indvirkning på vores rapporterede tal, siger Henrik Ehrnrooth, der er administrerende direktør i Kone, i en meddelelse til regnskabet.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen