Berlingske Business

Elektronikgigant rammer plet og fastholder forventninger

BRAZIL-FRAUD/
Foto:

Den hollandske elektronikkoncern Philips, som blandt andet producerer blendere og barbermaskiner, havde et nogenlunde som ventet andet kvartal målt på hovedresultaterne.

Omsætningen endte på 4,3 mia. euro, hvilket var som ventet af analytikerne, hvis man tager udgangspunkt i et estimat på 4,32 mia. euro, som Philips selv havde indsamlet op til regnskabet.

Den justerede driftsindtjening, EBITA, landede på 482 mio. euro. Også det var stort set som ventet, da analytikerne havde ventet et resultat på 481 mio. euro.

- I andet kvartal leverede vi en vækst på 4 pct. i vores sammenlignelige salg, havde en stærk vækst på 9 pct. i vores ordreindgang og en solid fremgang på 100 basispoint i vores operationelle ydeevne takket være vores vækst og produktivitetsprogrammer, siger Frans van Houten, administrerende direktør i Philips, i en kommentar til regnskabet.

I forbindelse med kvartalsregnskabet fastholder Philips sine langsigtede forventninger frem mod 2020 om en vækst på 4-6 pct. i det sammenlignelige salg og en årlig fremgang på 100 basispoint i den justerede overskudsgrad (EBITA-margin).

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen