Berlingske Business

Egetæpper nedjusterer trods fremgang i tredje kvartal

Egetæpper
Arkivfoto: Egetæpper.

Tæppevirksomheden Egetæpper, der har hovedsæde i Herning, nedjusterer forventningerne til 2015/16, efter at aktivitetsniveauet i tredje kvartal ikke har levet op til selskabets forventninger.

I de tre måneder frem til udgangen af januar nåede selskabet et resultat før skat på 14,1 mio. kr. mod 10,3 mio. kr. sidste år, mens omsætningen steg 3 pct. til 230 mio. kr.

»Vores tiltag inden for produktudvikling, yderligere opbygning af salgsstyrke og markeder samt branding er alle områder med et længere strategisk sigte og indfasning. Vi kan konstatere vækst og forbedrede resultater på flere af vores primære markeder, ikke mindst England og Frankrig. Imidlertid konstaterer vi, at tidshorisonten for opnåelse af de ønskede resultater på flere markeder vil være længere«, skriver Egetæpper i regnskabet.

FONA

Forventningerne til regnskabsårets omsætning sænkes af den årsag til 925-950 mio. kr. fra tidligere 950-1000 mio. kr., mens forventningerne til EBIT-margin fastholdes på 8-9 pct.

»Vi forventer et resultat før skat på niveau med sidste år, før engangsindtægt vedrørende salg af ejendom i Vejle. Resultat før skat justeres dermed ned til 70-80 mio. kr. mod tidligere 80-90 mio. kr.«, tilføjer Egetæpper.

solceller

På Egetæppers største markeder har især England leveret vækst. Danmark, Sverige, Frankrig, Tyskland og Mellemøsten oplever ligeledes vækst, om end på et lavere niveau. Derimod melder selskabet om en udfordret markedssituation i Norge.

Egetæpper havde ved udgangen af januar 567 ansatte, hvilket var 3 flere end ved udgangen af det foregående kvartal.

norden

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen