Berlingske Business

Dow Chemical leverede stor indtjeningsoverraskelse

US-CHEMICALS-RESTRUCTURING-LAYOFFS-DOWCHEMICAL-FILES
Foto:

Dow Chemical leverede i andet kvartal et langt bedre overskud end ventet. Det til trods for, at omsætningen faktisk var lidt under medianestimatet.

Ifølge Bloomberg News havde analytikerne gættet på en indtjening på mellem 0,66 og 0,92 dollar per aktie, og medianbuddet lød på 0,82 dollar. Men Dow Chemical havde 0,97 dollar per aktie i overskud i andet kvartal, viser regnskabet torsdag.

Omsætningen faldt til gengæld til 12,9 mia. dollar, påvirket af olieprisen og valutaudsving, og var lidt lavere end de ventede 13,0 mia. dollar ifølge Bloomberg.

Dow Chemical bemærker selv, at driftsresultatet, EBITDA, på 2,5 mia. dollar var det højeste nogensinde i anden kvartalsperiode, og at man nu i 11 kvartaler i træk har øget sit driftsresultat, driftsmargin og indtjening per aktie.

»Dows fremragende resultater for andet kvartal og første halvår demonstrere vores ubønhørlige fokus på at levere på vores strategi«, kommenterer topchef Andrew N. Liveris i regnskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen