Berlingske Business

DLH vil sælge forretningsområder fra

Skovbrug
Foto:

Et fortsat udfordrende marked får grossisten til at DLH til at overveje et salg af aktiviteter.

Grossisten af trævarer DLH lægger op til salg af aktiviteter og forretningsområder.

Det oplyser koncernen til fondsbørsen onsdag morgen.

Beslutningen er taget i erkendelse af "et fortsat udfordrende marked for grossisthandel med træ og træprodukter samt en forventet lav sigtbarhed de kommende år", oplyser koncernen, der har gennemført en analyse af de fremtidige muligheder - herunder om DLH er den bedste ejer for de nuværende forretningsenheder.

træ

I en kommentar fra bestyrelsesformanden Kurt Anker Nielsen hedder det bl.a.

- Baseret på en grundig analyse af forskellige scenarier, har bestyrelsen konkluderet, at det vil skabe mest værdi for selskabets aktionærer, hvis der kan opnås en acceptabel pris for de enkelte forretningsområder og hovedkontoret afvikles med henblik på at skabe størst muligt provenu for aktionærerne. Det er en rigtig svær beslutning. Virksomheden har stolte traditioner, men vores vurdering er, at de enkelte forretningsenheder vil få bedre muligheder for at udvikle sig i andet ejerskab.

træ

I meddelelsen til fondsbørsen noterer DLH, at koncernen efter en række omstruktureringer med frasalg og afvikling og nedbringelse af den nettorentebærende kapital nu er tæt på at være gældfri.

træ

DLH består i dag af tre regionale europæiske forretningsenheder, der varetager salg til detailhandlen og industrien samt forretningsenheden Global Sales, der sælger direkte til kunder, især i Kina og Vietnam, uden selv at være lagerførende.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen