Berlingske Business

DLH nedjusterer voldsomt grundet sløjt Europa

NF-ARKIV RITZAU,BT M.FL
Her ses danskeren Peter Hansen, DLH Nordisk Bolivia, et af de største tømmerselskaber i Bolivia. Foto:

Trægrossisten DLH må nedjustere sine forventninger til 2013 markant på grund af et fortsat sløjt europæisk marked. DLH venter nu et markant milliontab for året og en omsætning, der er noget lavere end sidste års.

DLH forventer nu en omsætning omkring 2,2 mia. kr. omsat til et driftstab på EBIT-niveau på 30-40 mio. kr. Tidligere ventede selskabet et resultat på niveau med 2012's, hvor man omsatte for 2,4 mia. kr. og tabte 8 mio. kr. på EBIT-niveau.

- For andet kvartal har DLH realiseret markant vækst i de oversøiske markeder på 28 pct., mens der ikke har indfundet sig noget positivt niveauskifte i den lagerbaserede europæiske forretning, der faldt 16 pct., skriver DLH om nedjusteringen.

For andet kvartal fortæller DLH, at man har omsat for 649 mio. kr. mod sidste års 664 mio. kr. og haft et EBIT-overskud på 4 mio. kr. mod 7 mio. kr. i kvartalet i 2012.

- Forskydningen i omsætningen, hvor en større andel kommer fra koncernens globale back-to-back forretning, er væsentligste årsag til, at koncernens samlede bruttoavance falder med 2 pct.point., skriver DLH.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen