Berlingske Business

DLH leverer underskud i de fortsættende aktiviteter

Trævarekoncernen Dalhoff Larsen & Horneman, der er kendt som DLH, fik et underskud på 4,3 mio. kr. i de første seks måneder af 2017 mod et underskud på 3,1 mio. kr. i perioden året før.

Det var ellers meningen, at trævarekoncernen skulle afvikles. Men den plan blev stoppet - og i marts i år ændrede man strategi fra "afvikling og nedlukning af samtlige aktiviteter i virksomheden til at fortsætte driften af den tilbageværende kerneforretning", fremgår det af regnskabet.

DLH er nu en nordisk grossistvirksomhed med base i Danmark og afsætning i Skandinavien samt i de baltiske lande. Og den fortsættende aktivitet, Nordics, omsætning steg med 12 mio. kr. til 159,1 mio. kr. i første halvår 2017 i forhold til perioden sidste år, fremgår det af regnskabet fra DLH.

- Stigningen skal ses i sammenhæng med frasalget af DLH's svenske aktiviteter tilbage i november 2016, hvor DLH beholdt et antal kunder i Sverige, der i 2017 serviceres fra basen i Danmark, skriver DLH i regnskabet.

Driftsresultatet, EBIT, landede på 0,8 mio. kr. mod et negativt resultat på 1,7 mio. kr. i første halvår 2016.

Samlet betyder det, at trævarekoncernen må nedjustere forventningerne til driftsresultatet i 2017.

DLH venter fortsat en omsætning på omkring 300 mio. kr., men driftsresultatet (EBIT) ses nu lande på cirka 2 mio. kr. mod tidligere ventet 5 mio. kr.

- Omkostningerne forventes at blive højere end initialt vurderet. Dette skyldes at opgaven med omstrukturering, integration, nedskalering og afvikling i forlængelse af strategiskiftet er større end forventet, skriver DLH i regnskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen