Berlingske Business

Direktørfyring og tavshed har sendt Roblon-aktien ned

TIL ARKIV ROBLON
Roblon. Arkivfoto. Foto:

Hverken selskabet selv eller den fyrede direktør har udtalt sig om årsagen til fyringen, og aktiekursen er faldet støt siden.

Roblon-aktien er faldet godt 20 pct. siden selskabet fyrede administrerende direktør Jens-Ole Sørensen med øjeblikkelig virkning i august, og selskabet er blevet kritiseret for ikke at vedligeholde kontakten med aktionærerne tilstrækkeligt. Det skriver Børsen.

roblon

Hverken selskabet selv eller Jens-Ole Sørensen har udtalt sig om årsagen til fyringen, og aktiekursen er faldet støt, efter at det har taget Roblon godt fire måneder at finde en ny direktør. Den lange periode har skabt usikkerhed hos investorerne, da Roblon heller ikke har kommunikeret årsagen til fyringen ud til markedet.

Flere investorer kritiserer Roblon, der blandt andet producerer reb, kabler og LED-lys, for ikke at oplyse markedet om sine planer eller vedligeholde kontakten til aktionærerne tilstrækkeligt, og bestyrelsesformand Jørgen Kjær Jacobsen forstår kritikken.

Årsregnskab fra A.P. Møller Mærsk

- Det er jeg fuldstændig enig i. Det skal en direktør og virksomhed gøre, siger Jørgen Kjær Jacobsen til Børsen, og understreger, at investorerne på den front vil kunne forvente mere af den nye direktør, Lars Østergaard.

Roblon-aktien lukkede tirsdag i 239 kr., mens kursen ved direktørfyringen i august lå lige omkring 300 kr. Roblon fremlægger årsregnskab torsdag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen