Berlingske Business
07:41Kommentator: Børsnoteringen af Nets var en stor fejltagelse

DFDS forbedrer driften og øger udlodningen

Førerløse skibe skal sikre mod menneskelige fejl
Førerløse skibe skal sikre mod menneskelige fejl - - - Bil-brand onsdag 17. november 2010 på Pearl of Scandinavia, der her passerer imellem Helsingør - Helsingborg på vej til Københavns Havn . Alt ånder fred og ro på Oslo-båden "quot;Pearl of Scandinavia"quot; efter den brand, der udbrød onsdag morgen. Passagererne er nu samlet i skibets restaurant, og færgen har kurs mod København. Der er ingen tilskadekomne. - De får serveret morgenmad, og alt er roligt, fortæller informationschef Gert Jakobsen fra rederiet DFDS til Ritzau. Branden opstod på vej fra Oslo mod København, da færgen befandt sig ud for den svenske kyst mellem Helsingborg og Göteborg. Den er nu på vej til København, hvor den vil være fremme i løbet af formiddagen. Branden udbrød på færgens vogndæk, og det væltede frem med røg. Færgepersonalet gjorde klar til at evakuere de 490 passagerer og 161 besætningsmedlemmer. Alle blev samlet ved et af de samlingspunkter, der er på færgen i tilfælde af en nødssituation. (Foto: Jens Nørgaard Larsen/Scanpix 2010). (Foto: Jens Nørgaard Larsen/Scanpix 2010) Foto:

Rederiet DFDS har øget både omsætning som indtjening i andet kvartal.

Omsætningen landede på 3688 mio. kr. for de tre måneder frem til udgangen af juni, hvilket var 3,8 pct. mere end i samme periode sidste år.

Driftsresultat EBITDA steg endvidere med 5,6 pct. til 738 mio. kr.

Som konsekvens af den styrkede indtjening og en tilpasning af kapitalstrukturen til selskabets politik har rederiets bestyrelse besluttet at øge udlodningen til selskabets aktionærer.

DENMARK OPCW SYRIA CHEMICAL WEAPONS

Det betyder, at der igangsættes et nyt aktietilbagekøbsprogram på op til 300 mio. kr., der afsluttes senest 6. februar 2018.

I tillæg hertil er det planlagte ekstraordinære udbytte til betaling i august hævet til 7,00 kr. per aktie fra 5,00 kr., hvilket øger det samlede udbytte i 2017 til 10,00 kr. per aktie.

- Bestyrelsen forventer således at udlodde i alt omkring 1,7 mia. kr. til aktionærerne i 2017 sammenlignet med 1,3 mia. kr. i 2016.

FRANCE-TRANSPORT-MARITIME-MY FERRY LINK

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension har markedets laveste omkostninger. Det kommer kunderne til gavn.Hvor meget betaler du i årlige omkostninger på din pensionsopsparing?De færreste har næppe den præcise procentsats lige på l...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen